Visning

Digital sparringspartner for Kranz & Ziegler og AAGAARD

Datadrevne online kampagner skal fordoble julesalget for de populære smykkemærker.

Den danske smykkeproducent Kranz & Ziegler er sammen med AAGAARD nye kunder i Combine. Kranz & Ziegler står bl.a. bag de populære STORY armbånd og charms, og deres margueritsmykker er kendt over hele verden.

Sidste år slog danskernes julehandel på nettet rekord med svimlende 1,2 mia. kr., og julen er da også den væsentligste sæson for Kranz & Ziegler og AAGAARD. En veltilrettelagt online kampagne er ganske enkelt guld værd, og i år har vi sammen planlagt julekampagnerne for de to smykkebrands ned til mindste detalje.

Målet er at fordoble julesalget i forhold til sidste år og at få nye medlemmer i kundeklubberne.

- Det er en systematisk proces, hvor vi anvender forrige års nøgletal for webshoppens omsætning og trafik som fundament for målsætningerne for dette års julesalg. Med Google Analytics gransker vi samtlige data for brugernes aktivitet på webshoppen, f.eks. hvilke varer, der er klikket mest på, og hvilke tidspunkter salget topper. Herefter sætter vi ind med en lang række mikrooptimeringer, der i fællesskab understøtter vækst i salgsraten, forklarer Ann Schyberg, Forretningskonsulent i Combine.

Online aktiviteterne i år omfatter bl.a. målrettet Google annoncering i den vigtige ”ønskeseddelperiode” i november, hvor det er afgørende at smykkerne lander på forbrugernes ønskesedler. Andre tiltag er inspiration til styling af den nye kollektion, konkurrencer, aktiviteter på Facebook og Instagram og et højt convenience-niveau med forlænget byttetid, gratis indpakning og fragt. Det hele er med til at overbevise kunderne om at klikke smykkerne hjem under juletræet. Mændene er et kapitel for sig – og i en cocktail af e-mail marketing, search marketing og annoncer bliver de også taget i hånden og hjulpet til at finde den perfekte julegave til kvinderne i deres liv. 

Forud for kampagnen ligger et minutiøst planlægningsarbejde for at få samtlige marketingaktiviteter til at understøtte det samme budskab og skabe trafik på tværs af online, offline, tv og kataloger.

- Det er et stort tværfagligt samarbejde, hvor Combine er vores digitale sparringspartner. Vi involverer Combine forud for nye marketingtiltag og kampagner. Dels så vi sikrer, at der er overensstemmelse i kommunikationen på alle kanaler, og dels så vi sikrer, at vi laver de digitale aktiviteter, der giver os de størst mulige resultater, fortæller Nadia Jadwiga Haagaard, som er webshopansvarlig hos Kranz & Ziegler og AAGAARD.

Efter julekampagnen afvikles også udsalgskampagnen med samme datadrevne tilgang, og alle aktiviteter effektmåles og evalueres i januar.

Skal vi også hjælpe dig med at få det optimale ud af julesalget i år?
Kontakt os og hør, hvad vi kan gøre for jer: 

Ann Schyberg
Forretningskonsulent
Tlf. 2677 4959
E-mail: ans@combine.dk 

Læs også Combines opskrift på et godt julesalg på nettet.


...