Visning

Hummel fodboldspil runder 200.000 downloads

Combine står bag den populære app, som aktiverer fodboldfans i hele verden.

Det er enkelt og sjovt. Et svirp med fingeren skyder bolden i modstanderens mål. Men hummel football game app er ikke bare for sjov, den er også omdrejningspunkt for tøjfirmaets velgørenhedsarbejde. Hver gang en spiller fuldfører mobilspillets turnering, sender hummel nemlig en rigtig fodbold til et barn i Sierra Leone. Målet er at fylde en container med 10.000 fodbolde. 

Spillet er bygget op af 3D animationer, og som spiller skal man forsøge at score mål på de hjemmebaner, der hører til hummels sponsorater, f.eks. Christiania, det støvede Afghanistan og mere traditionelle klubber som Stade de Reims, FC St Pauli, SpVgg Greuther Fürth, Real Valladolid og mange flere.

Siden lanceringen i marts 2013 er spillet blevet downloadet mere end 200.000 gange, hvilket hummels Head of Digital, Rina Hansen betegner som en stor succes.

- hummel football game og det tilknyttede koncept har vist sig som en effektiv platform til at aktivere vores sponsorater og deres fans på en måde, som både er underholdende og meningsfuld. Mange apps hitter i en kort periode, så vi er utroligt glade for, at hummel football game har vist sig at være et bæredygtigt koncept, som bliver ved med at begejstre, forklarer Rina Hansen.

Udover selve spillet og det overordnede koncept har Combine desuden lavet integrationer til spillets database, som bruges til en highscore-liste på hummel.net, hvor man kan følge med i, hvor mange der har spillet, hvor mange bolde der er blevet sendt af sted til Sierra Leone, og hvilke spillere der har scoret højest. Fra tid til anden lanceres high score events, hvor spillere kan vinde VIP billetter, hummel tøj, klubtrøjer og meget andet.

Spillerne kan se frem til at løbe på banen på en række nye stadioner i 2015.

Læs meget mere om Combines arbejde for hummel.


...