Case - Q8/OKQ8

Q8/OKQ8

Dynamisk digital skiltning og en unik radiokanal er væsentlige komponenter i implementeringen af ny forretningsprofil hos OKQ8-stationerne i Sverige.
Combine leverer digital platform, som understøtter den strategiske udvikling af miljø, salg og business-management.

Kunde

Q8/OKQ8

Teknologi

  • Digital Signage
  • Audio Brand Channel
  • Scala-CMS

Resultat

OKQ8 har fået en professionel platform til at kontrollere og optimere den digitale kommunikation i sine butikker. Med dette udgangspunkt er det nu muligt fremadrettet at optimere og videreudvikle driften.

Præmis

OKQ8 i Sverige implementerer ny forretningsprofil, og Combine leverer en digital platform til Dynamisk skiltning, som bl.a. bruges til menuskiltning, vaskekanal og image- og salgsskabende videokommunikation. Samtidig implementeres en unik radiokanal til målgruppen som inkluderer muligheder for bl.a. dayparting, kampagner, jingles og loungemiljø.

Combine er valgt som leverandør af den samlede løsning, herunder hardware, software, design og strategisk udvikling.

Udfordring

Hvordan udvikler man en løsning som funktionelt både kan rumme diversiteten blandt ca. 350 forskellige tankstationer, et utal af forskellige systemer og et betydeligt antal nye målgrupper?


"Combine har demonstreret stort indblik i, hvordan løsningen bedst muligt kan ramme vores kunders behov. De formår altid at have en positiv indstilling til tingene, og de er altid klar med kompetente og kreative bud på løsninger."

Martin S. Almosetoft, Projektkoordinator ved Q8/OKQ8

Indsigt

Det ændrede marked er parat til en ny generation af displaykommunikation, der tager højde for det digitale medies muligheder, på en langt mere intelligent måde, der skaber værdi på flere fronter.

Der er på retailmarkedet behov for en større forståelse af butikkens rolle i et digitalt univers, men måske især en vilje til at udnytte de digitale muligheder for at give kunderne en særlig købsoplevelse i den fysiske butik.

Her gælder det om at have de rette værktøjer til rådighed og forstå at udnytte dem i kommercielt øjemed i købssituationen.

Løsning

For at understøtte OKQ8’s nye strategi udvikler Combine en ”Audio Brand Channel” med et unikt sangmix, der skaber en komfortabel atmosfære i butikkerne. Kendte popnumre remixes i moderne versioner, som tiltaler både yngre og ældre målgrupper.

Samtidig opdateres menuboards og in-store skærme, så de på bedste vis præsenterer butikkens forskellige tilbud og kampagner, og herigennem optimerer de forretningsmæssige mål.

De forskellige marketingskanaler med lyd og billeder styres intelligent gennem softwaresystemet Scala, der sikrer en unik udnyttelse af mixet af auditive og visuelle virkemidler i kommunikationen.



...