Case - VisitNordjylland

VisitNordjylland

For at tilgodese VisitNordjyllands ønske om et brugervenligt redskab til turistbranchen, har Combine udviklet en produktløsning, der både indeholder oplevelsesbooking og mobilløsning.

Kunde

VisitNordjylland

Teknologi

  • Oplevelsesbooking
  • Mobilløsning

Resultat

Combines udvikling af et unikt produkt til VisitNordjylland har øget trafikken og opmærksomheden omkring turismen i Nordjylland.

Præmis

VisitNordjylland har i efterhånden en årrække haft fokus på at tilbyde turister online information og booking af oplevelser i Nordjylland. Øget tilgængelighed har således været et middel til at opnå en øget strøm af turister til området, samt yde turisterne den bedst mulige service. Combine har leveret løsninger, der har understøttet dette siden 2009. De er løbende blevet opdateret og udvidet, og da det i 2012 blev besluttet, at alle de danske visitorganisationer skulle over på en ny CMS-løsning, blev det naturligvis aktuelt igen at optimere VisitNordjyllands bookingløsning, så denne også var kompatibel med deres nye website. Denne gang har Combine udviklet en række Drupal moduler til præsentation og salg af VisitNordjyllands mange spændende oplevelser.

Udover bookingløsningen ’Oplevelsesbooking, udviklede Combine i 2011 iPhone app’en Nordjylland, der bl.a. gør det muligt for turister at søge informationer om oplevelsestilbud, spisesteder, seværdigheder og meget andet. I forbindelse med produktionen af app’en har Huge Lawn Miracle Apps fungeret som underleverandør.

Udfordring

Udfordringen i bookingløsningen har været at lave et brugervenligt redskab, som selv de små turisterhverv kan bruge til at tilbyde deres produkter online. Desuden indebærer løsningen en række integrationer til visitorganisationernes eksisterende systemer.

Den seneste opdatering har desuden rummet nogle layoutmæssige udfordringer, da den nye CMS løsning havde et foruddefineret layout, som anvendes på tværs af de danske visitorganisationer. Bookingmodulerne skulle derfor tilpasses, så de passede ind i dette layout.


”Styrken ved løsningen er, at det er et unikt produkt, vi er endt med til at sælge turisterhvervet. Set indefra er det en ny markedsføringsplatform, hvor kunden, når de har interessen, kan købe med det samme. Og det er utroligt vigtigt i dag.”

Tonie Horsens, Online Chef - VisitNordjylland

Indsigt

Med oplevelsesbooking blev det muligt for de små turisterhverv at tilbyde online booking af eksempelvis cykeludlejning eller guidede ture i skoven. Disse sælges nu side om side med mere klassiske bookingprodukter som f.eks. koncertbilletter eller hotelovernatninger. På den måde har turisten et samlet sted at finde og booke sine oplevelser til ferien. 

I forhold til mobilløsningen havde VisitNordjylland brug for et redskab, der gav turisterne de vigtigste informationer samt muligheden for at søge efter netop de oplevelsestilbud, der havde værdi for den enkelte.

Løsning

Combine har i forbindelse med bookingløsningen udviklet en række Drupal moduler til præsentation og salg af VisitNordjyllands mange spændende oplevelser.

Igennem den nye opdatering af oplevelsesbooking kan indholdet nu sættes ind i moduler, eller widgets som de også kaldes, på de forskellige CMS-sites. På den måde kan VisitNordjylland tematisere siderne og indsætte de produkter, der f.eks. passer til ‘Sommer i Aalborg’. Desuden er der lavet nye integrationer, som henter data fra et af VisitNordjyllands allerede eksisterende interne systemer. Bookingløsningen er desuden også solgt til VisitNordsjælland, som bruger de samme moduler på deres ASP-løsning, og således også har opnået en øget tilgængelighed til deres produkter.

Slutproduktet i mobilløsningen blev en informativ og overskuelig app, som lader brugerne søge informationer og oplevelser ud fra bl.a. kategorier eller ved hjælp af GPS. Derudover kan man med app'en scanne QR-tags, som er placeret rundt omkring ved Nordjyllands turistattraktioner og derigennem på sin mobil læse yderligere information.



...