Disko Line

Bookingløsning til
grønlandsk passager- og fragtrederi

LØSNINGen indeholder

UI & design / PHP / Combine Commerce / Integrationer

0000000000 110647

Når naturen påvirker den grønlandske infrastruktur, kræver det et agilt samspil mellem forskellige integrationer.

Combine har derfor udarbejdet et brugervenligt og driftsikkert bookingsystem til Disko Line, der minimerer det administrative arbejde og forbedrer rejsevilkårene for de fartende. Disko Line er et af Grønlands største trafikselskaber. Siden 2004 har virksomheden håndteret store dele af landets infrastruktur. Med en kombination af helikoptere og skibe fragter de alt fra turister og fastboende til mad og medicin på verdens største ø, hvor befolkningstætheden er verdens laveste og flere end 100 supplerende øer giver ordet ‘ruteplanlægning’ en helt ny betydning.


Udfordring

Arktiske storme, meterhøje bølger, tilfrosne ruter og isbjerge på afveje. Det er nogle af de udfordringer, som Disko Line jævnligt støder på. Naturens dynamik er et vilkår, som den grønlandske befolkning og turistindustrien skal få en hverdag til at fungere i – også online. Her spiller information en stor rolle. Den skal være lettilgængelig, løsningsorienteret og konstant ajour. Disko Line ønskede en overskuelig bookingløsning, hvor besøgende selv har mulighed for at lave justeringer i forhold til deres rejser. Også når andre rejseaktører er inde over.

3 03
Vores ønske til en digital platform handler i høj grad om et minimum af administrativ håndtering – dét har vi fået. Kunderne er i høj grad ‘selvkørende’, og vi får god respons på den hurtige og effektive kommunikation omkring udsving på ruterne. Et andet stort plus er, at Combine har formået at gøre systemet driftsikkert på trods af svingende netforbindelse
Peter Knudsen Forretningsansvarlig, Disko Line A/S
Koncept

Løsningen er et digitalt bookingsystem, der består af to dele. Én, der håndterer billetsalg til skibe og helikoptere, og én, der håndterer salg af rejser (transport og hotel). Da en rejse til Grønland sjældent er en direkte tur, men både kan omfatte skib og helikopter, gør løsningen det muligt at oprette ruter og rejseplaner. Brugerne kan hele tiden følge med i trafikinformation og se, om ruterne kører som planlagt. Skulle det ske, at et isbjerg pludselig spærrer for ind- og udsejling og forudsætter ombookinger, er systemet gearet til hurtigt at orientere gæsterne på mail eller sms. Da netforbindelsen ikke er stabil på Grønland, skal løsningen kunne fungere offline, bl.a. ved check-in.

 

Integration til World of Greenland

En integration til rejseselskabet World of Greenland henter og præsenterer automatisk hoteller, hvilket gør det muligt at booke hele rejsen hos Disko Line, der automatisk registrerer det hele hos World of Greenland. Setuppet gør, at turister online selv kan opdatere og justere eksempelvis deres indkvarteringer eller booking af ekstra overnatninger. Derudover kan hotellerne oprettes og præsenteres, således de automatisk hentes og beriges med yderligere data.

 

Agil løsning med flere brugerniveauer

Løsningen er kompleks, da der er mange integrationer til samarbejdspartnere. Platformen er derfor bygget til at håndtere flere brugerniveauer:

 

  • Rejsende og gæster til booking af transport, hotel og check-in
  • Check-in-brugere, der står for boarding og check-in af passagerer
  • Piloter og fartøjsbrugere, der har adgang til passagerlister
  • Hotelejere, der har oversigt over bookinger
4 06
Teknisk setup

Foruden integrationen til World of Greenland, der automatisk henter og præsenterer hoteller, er der lavet en integration til NAV i forbindelse med ordredata og billetter. Bookingsystemet er bygget på Combine Commerce.