Fårup Sommerland

Digitalt billetsalg og online hotelbooking til forlystelsespark

Services

UI og design / Umbraco / Spectra-integration / API

Fårup sommerland Lynet 1920Crop

Fårup Sommerlands digital transformation har gavnet både sommerlandet og gæsterne. Forlystelsesparken har fået en alsidig løsning, der understøtter information, salg, booking og online services for både park og hotel.

UDGANGSPUNKTET

Mange enkeltstående platforme til mange forskellige funktioner, en teknologisk outdatet app og et website, der ikke var mobiloptimeret. Det var udgangspunktet, da Fårup kontaktede Combine og søsterselskabet Venue Manager med ønsket om at forbedre den samlede kundeoplevelse og øge de kommercielle muligheder for forlystelsesparken. Opgaven var at gøre det komplekse simpelt og overskueligt, så Fårups besøgende kunne få en ensartet oplevelse før, under og efter et besøg helt ude i skoven.

Fårup Desktop Forside Mockup
”Vi har fået indfriet vores ønske om at kunne give en digital håndsrækning til Fårups mange gæster, når de skal købe en billet til sommerlandet eller booke et ophold på vores hotel. Det komplekse er blevet simplificeret, og vi står nu med en digital løsning, der understøtter både salg, booking, information og effektiv betjening.”
Rasmus Mortensen Marketingchef, Fårup Sommerland

Én digital indgang til alle services

Løsningen

Combine har skabt en dynamisk alt-i-én-løsning i form af et website, der omfatter køb af billetter og årskort samt booking af hotel. Dertil er en app leveret af Venue Manager, der bl.a. muliggør køb og opbevaring af billetter digitalt. Med Fårups mange gæster som førsteprioritet var brugervenlighed et krav, og derfor er der lavet en samlet struktur på websitet og i app’en, der skaber en visuel overskuelighed og en brugervenlig navigation. En struktur, der understøtter den digitale identitet – skabt med respekt for Fårups historie, brand og målgruppe.

Fårup Desktop Forlystelser Mockup

Resultatet er mersalg, øget kommercialisering og øget tilfredshed

WEBSITET

Websitet er udviklet i et responsivt design, der gør det muligt at tilgå fra både computer og mobil. Sitet er integreret med hotel- og bookingløsningen, så brugerne både kan købe endagsbilletter og årskort samt booke overnatning på forlystelsesparkens nærliggende hotel. En mulighed, der gør det både nemmere og hurtigere at bestille og booke en oplevelse for hele familien og tilmed skaber øget billetsalg for Fårup. Den brugervenlige opbygning har skabt en rød tråd i form af mindre tekstindhold og flere billeder og videoer, og Fårups traditionelle farver er bevaret for at skabe et gennemgående tema i naturprægede nuancer.

Fårup Responsive Mockup

Teknisk setup

Sitet er bygget i Umbraco og kodet i .Net. Selve platformen til hotelbooking er integreret mod det bagvedliggende system, Spectra, der skaber overblik over det komplekse datasæt for brugerne. I systemet styres bl.a. frie værelser, priser og tilvalg. Det er nemt at booke et ophold til hele familien, både ift. flere værelser samt tilkøb af billetter til dem, der ikke har sæsonkort. Combine har forestået alt UI og har haft UX-øjne på projektet gennem hele processen.

Billetter og sæsonkort ligger på Venue Manager-platform, hvor både shopløsning og dertilhørende stregkoder er integreret til Fårups ERP-system, Navision. Platformen snakker sammen med Navision omkring billet- og sæsonkortdata og økonomisk afrapportering. Desuden er billet- og sæsonkortløsningen integreret til Quickpay med MobilePay som en mulighed, hvor hotelbookingløsningen bruger DIBS.