Case - hummel - Combine A/S

hummel

Combine står for udviklingen af digitale løsninger til hummel.
hummels webshop kombinerer lokalt og globalt med integration til Facebook app og mobil, der aktiverer målgruppen og sender fodbolde til Sierra Leone. Nyeste skud er shop-in-shop-løsningen, der gør det muligt for hummel at opføre en ny shop på få timer.

Kunde

hummel

Teknologi

  • Mobile apps
  • Facebook apps
  • Webshop
  • Website

Resultat

hummel har bl.a. opnået en konsistent kommunikationsplatform for Karma United-konceptet, der aktiverer målgruppen i sociale medier og gennem spil og leg.

Resultatet er øget brand loyalty og købsmotivation.

Se mere på www.hummel.net

Præmis

Der har historisk set eksisteret en række forskellige hummel-websites, hvoraf ca. halvdelen har haft en e-handelløsning. Combine udvikler én samlet webshop, der kombinerer det lokale med det globale.

For nyligt har hummel præsenteret en shop-in-shop i stormagasinet Fields. Platformen giver hummel mulighed for at åbne en midlertidig butik med tablets, skærmløsninger og en tilknyttet webshop, der er dedikeret til en specifik kollektionslancering, f.eks. som fruitbasket.

Desuden udvikles et kreativt spil og en Facebook app, der integrerer hummels Karma United-koncept og øger brugerinvolveringen på deres Facebook-side.

Udfordring

Ét site med ét globalt image, med integration af differentieret lokalt indhold. hummels Karma United-koncept aktiveres i en kreativ digital løsning, der engagerer målgruppen og gør verden til et bedre sted.


Indsigt

Med et verdenskendt brand som hummel, der har distributører og partnere fordelt over knap 30 lande, er det vigtigt med en webshop, som gør det muligt at ændre indhold dynamisk i forhold til lokalitet og vareudbud.

Karma United handler om at ændre verden gennem sport. hummel football game giver brugeren mulighed for at gøre en god gerning gennem spil og leg.

Løsning

Der er udviklet én frontend-editor til alle karmasiderne. Derved skal distributører ikke sætte sig ind i backend-delen, men kan nemt skabe tekst, billede og video indhold – inden for hummels globale rammer. De kan blandt andet hurtigt opdatere karmasiden, i forbindelse med nye events eller kampagner, og redigeringen foregår direkte på hjemmesiden.

Combine står for udviklingen af karma-kampagnens koncept på Facebook og i mobile apps på iPhone og Android. I spillet skal man skyde til måls på en lang række af de stadions, hvor hummels sponsorklubber verden over har hjemme. Opnår man trofæer og registrerer sin highscore, så kvitterer hummel ved at sende en rigtig fodbold til et barn i et af verdens fattigste lande, Sierra Leone.

Combine har ligeledes udviklet shop-in-shop løsningen, der åbner mulighederne for, at hummel kan åbne en midlertidig butik ved lanceringen af en specifik kampagne eller kollektionslancering.

Combine har desuden lavet integrationer til spillets database, som bruges til en highscore-liste på hummel.net, hvor man kan følge med i, hvor mange der har spillet, hvor mange bolde der er blevet sendt af sted til Sierra Leone, og hvilke spillere der har scoret højest. Desuden kan man fra hjemmesiden downloade spillet direkte til sin smartphone. Huge Lawn Miracle Apps har fungeret som underleverandør i forbindelse med produktionen.



...