Hotel og feriecenter får ny brugervenlig bookingløsning
KundeSkagen Strand hotel og feriecenter

Hotel og feriecenter får ny brugervenlig bookingløsning

Kristine  Harbo Eriksen
Kontaktperson Kristine Harbo Eriksen
Kontakt Kristine +45 8833 3269 / khe@combine.dk

Service er et nøgleord i leisureindustrien, og den gode oplevelse starter ved første klik. Det har man erfaret hos Skagen Strand hotel og feriecenter, som ligger 12 kilometer syd for Skagen by.

Hotellet henvendte sig med behovet for at møde deres kunder online med en exceptionel brugervenlig og indbydende bookingoplevelse, for at skille sig ud i markedet og øge konverteringen.

Grundlaget er egentlig på plads - Skagen Strand bruger Spectra som bookingløsning. Et teknisk bagtæppe, som man ønsker at beholde, men med nogle UX og frontend-design modifikationer, funktioner og tilføjelser, der går ud over Spectras egentlige kapacitet.

Den primære udfordring består i at tage brugervenligheden til næste niveau. Blandt andet ved at gøre bookingen responsiv, så kunden ikke møder fejl, forhindringer eller skævvridninger -  uanset hvilken platform de måtte komme fra.

Ræsonnementet er, at en let og lækker kunderejse øger chancen for, at kunden selv gennemfører hele bookingen uden at tage kontakt til Skagen Strand.

 

RESULTAT:

Resultatet er en mere brugervenlig og optimeret bookingløsning, der sikrer gæsterne en bedre oplevelse forud for deres besøg på Skagen Strand. Samtidig giver det gæsten nemmere adgang til information, aktuelle tilbud, bedre muligheder for valg af pakkeløsninger og events ved booking.

 

 

"Vi valgte Combine på grund af deres kendskab til vores bookingsystem Spectra, samt det arbejde de har lavet for Skallerup (red. Skallerup Seaside Resort). De har vist stor forståelse for vores branche og de udfordringer vi har, samtidig som de har brugervenlighed i højsædet. Vi glæder os rigtig meget til det videre samarbejde"
Vigdis Hansen Marketingsansvarlig

Nye fordele:

  • Målrettet kommunikation og salg igennem bookingløsningen
  • Mulighed for at oprette flere pakketilbud, fx Påskeophold inkl. Påskemiddag eller særlig fordelagtig pris på hverdage frem for weekendophold
  • Mulighed for at oprette kampagner med tilbudskoder, der markedsfører pakker for udvalgte kundegrupper - fx nyhedsbrevsmodtagere. 

 

  • Udvidet information omkring de forskellige feriehuse
  • Responsive design
  • Mulighed for at opsætte en række regler på produkter, så visse tilvalgsmuligheder og aktiviteter er angivet som primært relevante for børnefamilier, mens andre er rettet specifikt mod voksne par. Der kan også oprettes regler for tilvalgsmuligheder der kun aktiveres for bestemte typer af feriehuse eller i bestemte perioder af året.

Design understøtter strategien

I Europa booker cirka 33% af gæsterne hotel via deres smartphone. Det stiller krav til et funktionelt, responsivt design, hvor brugervenligheden er i top og uvedkommende støj og forstyrrelser er minimeret. De informationer kunden møder undervejs skal altså være relevante. De rette budskaber leveres til de rette besøgende, på rette tidspunkt.

Samtidig er der arbejdet med at præsentere tilbud, der understøtter en givtig belægning. Skagen Strand havde et ønske om at få gæster til at booke i bedre tid - og øge antallet af bookinger i ydersæsonen. Med det nye set-up er der bedre muligheder for at påvirke booking-mønstret og fordele belægningen.

Teknisk setup

Selve bookingsitet er bygget i Umbraco og bookingplatformen er en Spectra-integration. For at kunne præsentere data fra disse på en pænere og mere brugervenlig måde, er det nye frontend-design bygget som et modul oven på Spectra. De enkelte produkter og feriehuse bliver beriget med flere data (beskrivende tekster, billeder, video mv.) via Umbraco.

For at kunne teste løbende på løsningen, er der sat forskellige former for tracking op på bookingsitet. Det sikrer at systemet løbende bliver optimeret og udviklet.

Kristine  Harbo Eriksen

For mere information:

Kristine Harbo Eriksen
Digital projektleder