Digitalt bureau i Aalborg og Skanderborg
Customer journey

Customer journey

Brugerrejsen består af alle kontaktpunkter fra den første kommunikation, over eventuelle interaktioner med et produkt eller en service, til brugeren har købt, booket eller signet up. Den samlede rejse med alle dens kontaktpunkter kaldes brugerrejsen eller på engelsk customer journey.

Med begrebet customer journey forsøger vi at se på hele den samlede brugeroplevelse hen over tid, platforme og kanaler. Det er nødvendigt og meget vigtigt, da det er den samlede oplevelse, som er afgørende for kundens forståelse, tillid og relation til det enkelte brand. 

En konsistent og troværdig fortælling igennem alle kundens oplevelser

Det hjælper ikke at have verdens bedste servicecenter, hvis kunderne bliver skræmt ved kassen eller indgangen. Der skal være en sammenhængende, konsistent og troværdig fortælling gennem alle kundens oplevelser af et brand. Nyhedsbreve, facebook, instagram, webshoppen og telefonsupporten skal alle bekræfte kunden i forståelsen af brandet.

Men rejsen skal ikke bare være kommunikation og relation, den skal føre til at kunden øger sin tiltro, længsel eller behov for at købe produktet eller serviceydelsen.

Den gode rejse ender i et køb, et genkøb og i et varigt forbrug.

Teknologi kan noget helt unikt på dette område. Teknologi kan binde oplevelsen sammen, ved at du bliver genkendt og relevant serviceret på tværs af touch points, micro moments og devices. 
Dette skal naturligvis gøres i respekt for brugerens valg og inden for lovgivningen rammer.

Lars Bojer Kanstrup

For mere information:

Lars Bojer Kanstrup
Kommerciel direktør & partner