Pressemeddelelse

Pressemeddelelse

31. oktober 2018   /   Skrevet af: Lars Bojer Kanstrup
Vi har de seneste par år arbejdet med et mål om at skabe en fokuseret forretning omkring udvikling af digitale løsninger indenfor e-handel og booking. I dette arbejde har vi vurderet, at Digital Signage-forretningsområdet har behov for tilførsel af en række ydelser, som ligger uden for vores strategi.

Det har således lagt os på sinde at finde en køber, som har forudsætningerne for at løfte forretningsområdet til et nyt niveau, det har vi fundet i BrandFactory. Samtidig kan vi give kunderne en tryghed i, at de bibeholder deres faste kontaktpersoner, Tommy og Jørgen, som rent fysisk desuden forbliver her på kontoret i Aalborg.

BrandFactory og Combine forventer at drage nytte af et tæt samarbejde omkring vores virksomheders øvrige forretningsområder, hvilket forventeligt vil skabe fordelagtige synergier for både BrandFactory, Combine og ikke mindst kunderne.

Nedenfor kan du læse den officielle pressemeddelelse.

 

Pressemeddelelse – 31. oktober 2018

BrandFactory styrker forretningsområdet Digital Signage med opkøb 

Det er med glæde, at BrandFactory Danmark A/S kan annoncere, at vi pr. 1. november forstærker vores position på markedet for digitale skilte med opkøbet af Digital Signage-forretningsområdet hos det digitale udviklingsbureau Combine A/S. Derved styrkes BrandFactorys kompetencer og produktportefølje yderligere, hvilket skaber grobund for nye, spændende muligheder for både nye og eksisterende kunder.

Combine har mere end 20 års erfaring inden for digital forretningsudvikling og Digital Signage, hvor de blandt de første i Danmark kunne tilbyde digitale skilte, infoskærme og Wayfinding til detailhandlen og virksomheder. De medarbejdere, der arbejder med forretningsområdet Digital Signage, overgår til BrandFactory, hvor de bliver en del af det eksisterende team inden for området. BrandFactory og Combine forventer desuden at drage nytte af et tæt samarbejde omkring virksomhedernes øvrige forretningsområder, hvilket skaber fordelagtige synergier for begge parter.

”Opkøbet af forretningsområdet Digital Signage er en naturlig udvikling i vores digitale satsning for at kunne imødekomme måden, vores kunder vil kommunikere i fremtiden, og så er det et godt match til vores ambition om at kunne rådgive om og levere den mest effektive visuelle kommunikation – uafhængigt af medie. Med opkøbet kan vi tilbyde vores kunder en bred vifte inden for traditionelle og digitale skilte, herunder også content, og udnytte de synergier, der opstår mellem de to,”udtaler René Rafn Hansen, CEO, BrandFactory Danmark A/S.

 

”Vi ser BrandFactory som den helt rette til at løfte forretningsområdet Digital Signage til et nyt niveau. Her bliver et teknisk funderet område nu suppleret med bl.a. retail-design, hvilket ligger uden for vores strategiske planer. Siden vi overtog Combine i 2016, har vi haft et mål om, at vi vil være et fokuseret digitalt udviklingsbureau, og med salget af Digital Signage-delen er det nu lykkedes – samtidig med, at vi med BrandFactory har en tryghed i, at kunderne bibeholder deres faste kontaktpersoner og sikres fortsat udvikling” udtaler Lars Bojer Kanstrup, Partner, Combine A/S

 

For yderligere information er du velkommen til at kontakte:

  • René Rafn Hansen, CEO, BrandFactory Danmark A/S, rrh@brandfactory.dk, +45 2019 4545
  • Lars Bojer Kanstrup, Partner & CCO, Combine A/S, lk@combine.dk, +45 2634 3195

 
Om Combine A/S

Combine er et digitalt udviklingsbureau med speciale i brugeroplevelse og udvikling af komplekse web- og mobilløsninger. Fra kontorer i Aalborg og Aarhus udvikler vi vores danske og internationale kunders forretning gennem løsninger til e-handel og booking. www.combine.dk

 

Om BrandFactory Danmark A/S

BrandFactory Danmarks omkring 120 medarbejdere konceptualiserer, udvikler, producerer, faciliterer, leverer, installerer og transformerer visuel kommunikation, branding og butiksindretning til virksomheder og detailhandlen. BrandFactory Danmark er en del af den nordiske markedsleder BrandFactory Group, og tilsammen er vi den førende leverandør af visuel kommunikation i Norden med en omsætning på godt 1 milliard danske kroner og omkring 550 medarbejdere fordelt i Sverige, Norge og Danmark. www.brandfactory.dk

Lars Bojer Kanstrup

For mere information:

Lars Bojer Kanstrup
Kommerciel direktør & partner

Nyheder