Oplæg og keynotes

Få inspiration, indsigt og nye perspektiver til det strategiske arbejde i ledelse og bestyrelse

Præsentation på storskærm med publikum
Lars Kvinde i et møde med hånden i vejret

Oplæg og keynotes

Strategiske perspektiver på forretning, data og digitalisering 

Tidligere var data et driftsanliggende. I dag er data en kapital, virksomheder handler med, når de skal imødekomme dokumentationskrav på alt fra klimaaftryk til produktindhold. Men hvordan arbejder man strategisk med master data? Hvad er gevinsterne? Og hvad taber man, hvis man overser datastrategi som kerneområde i forretningsudviklingen?

Det bliver I meget klogere på med et oplæg med CEO i Combine Lars Bojer Kanstrup.

Oplæg nr. 1

Når fremtidens produkter defineres af data 

Forstå hvorfor datastrategi kommer til at afgøre virksomheders adgang til markedet
Alexander Abero Oypnyfdiqgg Unsplash

Alt for mange virksomheder lader deres systemer definere forretningens muligheder for at udvikle sig kommercielt. For når data håndteres lokalt i lukkede systemer i de enkelte afdelinger, bliver det både svært at imødekomme nye dokumentationskrav og anvende ny teknologi som AI.

I dette oplæg udfordrer Lars Bojer Kanstrup gængse forståelser af digitalisering og IT-strategi. Med viden, erfaring og kant giver han jer et nyt blik på bevægelser og tendenser i marked og værdikæde og indsigt i, hvorfor skærpede datakrav kalder på en ny strategisk dataforståelse i ledelser og bestyrelser.

Mennesker Holder Møde Rundt Om Et Bord

Oplægget giver bl.a. inspiration til:

  • Gentænkning af virksomhedens rolle i værdikæden
  • Det strategiske arbejde med data på ledelses- og direktionsniveau
  • Implementering af datastrategi i kerneforretningen 

Målgruppe: Oplægget henvender sig til bestyrelsesmedlemmer og ledere med ansvar for strategi, forretningsudvikling og digitalisering. Det kan fx være repræsentanter fra afdelinger som IT, økonomi, marketing og produktion, der har indgående kendskab til deres respektive områder og en ledelsesmæssig forankring. 

Varighed: 60 minutter.

Pris: efter aftale 

Oplæg nr. 2

ESG som strategi i fremtidens kommercielle forretning

Forstå hvordan ESG-krav stiller nye krav til virksomhedens datakompetencer
Gonz Ddl A1lm99kkqtg Unsplash

Virksomheder mødes i stigende grad af krav til bæredygtighed, og fra 2024 udrulles ny ESG-lovgivning. Men hvad betyder den nye agenda for forretningsudviklingen? Og hvordan kan virksomheder arbejde strategisk med ESG?

I dette oplæg zoomer Lars Bojer Kanstrup sammen med ESG-seniorkonsulent Emil Bonnerup ind på sammenhængen mellem ESG, data og evnen til at lykkes kommercielt. De giver jer indsigt i, hvordan ESG-agendaen påvirker forretning, marked og værdikæder. Og hvad den udvikling kommer til at betyde for strategiarbejde, forretningsudvikling og dataforståelse i ledelse, direktion og bestyrelse.

To mennesker i dialog ved bord

Oplægget giver bl.a. indblik i:

  • Hvilke krav ESG stiller til virksomheder – og hvad det betyder for forretningsudviklingen
  • ESG-agendaens betydning for værdikæden
  • Begrænsningerne ved udelukkende at arbejde med ESG som et complianceprojekt

Målgruppe: Oplægget henvender sig til bestyrelsesmedlemmer og ledere med ansvar for strategi, forretningsudvikling og digitalisering. Det kan fx være repræsentanter fra afdelinger som IT, økonomi, marketing og produktion, der har indgående kendskab til deres respektive områder og en ledelsesmæssig forankring. 

Varighed: 60 minutter.

Pris: efter aftale 

Oplæg nr. 3

Datakompetence som fundament for AI

AI ligger højt på dagsordenen i mange virksomheder, men de fleste har svært ved at kvalificere og implementere de nye muligheder i virksomhedens drift og udvikling
Servicerobot kigger i kameraet

I dette oplæg stiller Lars Bojer Kanstrup skarpt på implementering af AI i forretningens kernesystemer som afsæt for kommerciel udvikling. Han deler perspektiver på de kommercielle muligheder i kerneforretningen og gør jer klogere på, hvorfor den forretningsmæssige værdiskabelse afhænger af en strategisk tilgang til AI.

To Mennesker Taler Foran En Tavle

Oplægget giver bl.a. inspiration til:

  • Hvordan man arbejder med AI som et redskab i en strategisk målsætning for forretningen 
  • Hvorfor AI -initiativer skal forstås som accelererende elementer i processer med et klart definerede mål
  • Hvorfor virksomhedens datagrundlag er alfa og omega, når AI skal implementeres

Målgruppe: Oplægget henvender sig til bestyrelsesmedlemmer og ledere med ansvar for strategi, forretningsudvikling og digitalisering. Det kan fx være repræsentanter fra afdelinger som IT, økonomi, marketing og produktion, der har indgående kendskab til deres respektive områder og en ledelsesmæssig forankring.

Varighed: 60 minutter.

Pris: efter aftale 

I disse år ser vi store forandringer i virksomheders markedsvilkår. Et af de områder, som undergår den største forandring, er paradoksalt nok, også et af de mest oversete. Nemlig virksomhedernes stamdata.

Lars Bojer Kanstrup
CEO og rådgiver , Combine A/S

Combine Nov 22 8112